Tento měsíc se u nás nesl převážně v duchu svátků jara. Děti vytvořily krásné dekorace do třídy i domů, potěšily své blízké velikonočními přáníčky. Nezahálely ani českém jazyce a matematice-plnily úkoly v čtecím detektivním pátrání, spočetly „vajíčkové“ početní příklady. Moc se jim podařil i matematický skupinový projekt fiktivního nákupu. Protože k jaru patří i péče o rostliny, vypěstovaly si vlastní řeřichu, pomohly přesadit či zasadit nové třídní květiny. Nesmíme zapomenout ani na dvě návštěvy PČR ve škole-nejprve děti zhlédly na školním dvoře policejní techniku a výbavu, podruhé měly ve třídě besedu s policistou- „Na stezkách i na chodníku bez nebezpečných okamžiků“.
Mgr. Petra Pangrácová, TU
Ve středu 9. 4. 2025 navštívily děti z 1. třídy svoje patrony, deváťáky, a popřály jim hodně štěstí u přijímacích zkoušek. Prvňáci svým starším kamarádům připravili hezká přáníčka.
Žáci 9. třídy se svými učitelkami matematiky a českého jazyka připravují na zkoušky už od září. Někteří navštěvovali kroužky přípravy ve škole, jiní se připravovali sami. V lednu si většina žáků vyzkoušela Přijímačky nanečisto, akci pořádanou organizací Cermat, v březnu pak Trénink na PZ, který pro žáky připravily samy učitelky.
Přijímací zkoušky pro žáky 9. tříd se letos konají 11. a 14. dubna. Teď už jen budeme všem držet palce.
Mgr. Vladěna Šiková
Fotogalerie Prvňáčci darovali deváťákum čtyřlístek pro štěstí u přijímacích zkoušek – zschotikov – album na Rajčeti
I v letošním roce bylo nejočekávanější událostí plesu SRPDŠ předtančení našich deváťáků. To již mnoho let vymýšlejí, připravují a s žáky nacvičují naše dvě učitelky - Mgr. Milada Mondeková a Bc. Lenka Polívková. Mají náš hluboký odbiv, protože předtančení je vždy velmi krásné, nápadité a perfektně nacvičené. Děkujeme jim a také i našim deváťákům za nevšední zážitek.
Mgr. Gabriela Budínská
I v letošním roce se naše škola zapojila do soutěže „Finanční gramotnost“, která je podporována Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Ve školních kolech soutěží žáci jako jednotlivci. Tři nejlepší z nich se stávají členy školního družstva, které pak soutěží týmově v okresním kole a v případě dalšího postupu i v kole krajském nebo celostátním finále. Školní a okresní kolo soutěže probíhá online. V krajském kole žáci zpracovávají případovou studii, kterou pak nejlepší z nich obhajují před odbornou komisí. Celostátní finále se koná prezenčně v České národní bance v Praze.
V okresním kole naši školu v letošním školním roce v kategorii I reprezentovali Magdaléna Šelmátová (4. třída), Julie Vítková (5. třída) a Šimon Řípa (4. třída). V kategorii II naši školu reprezentovali Viktorie Ciprová (7. třída), Sofie Janková (7. třída) a Klára Horáčková (8. třída). Oba týmy skvěle uspěly. Tým žáků mladší kategorie obsadil 1. místo a ti starší získali 2. místo. Oba týmy postoupily do krajského kola a my jim držíme pěsti.
Mgr. Gabriela Budínská
V rámci výuky fyziky v 8. ročníku jsme při probírání tématu zvuk vyráběli harmoniku z lékařských špachtlí. Na bílý papír jsme si obkreslili lékařskou špachtli a vystřihli ji. Vzali jsme párátko a přestřihli jsme jej napůl. Mezi dvě špachtle jsme vložili připravený papír. Poté jsme na obě strany špachtlí vložili párátka tak, aby jedno bylo pod a jedno nad papírem a zajistili jsme na koncích gumičkami. Na tuto harmoniku hrajeme stejně jako na foukací harmoniku. Zvuk vytváří papír, který mezi špachtlemi vibruje.
Mgr. Gabriela Budínská
Jedním z praktických domácích projektů z fyziky žáků 9. ročníku byla výroba funkčního modelu Newtonova kola. Newtonovo kolo je pomůcka, která demonstruje skládání barev. Jedná se o barevný kotouč rozdělený na části, z nichž každá má jednu z barev duhy (světelného spektra). Po roztočení kola na vysoké obrátky se barvy sjednotí do jedné – bílé. Žáci si s projektem velmi dobře poradili, zvolili různé metody rozpohybování kola, a to jak mechanické, tak pomocí elektrického pohonu.
Mgr. Gabriela Budínská
V rámci hodiny fyziky si žáci 9. ročníku vyzkoušeli výrobu jednoduchého elektromotoru. Na jeho výrobu využili 1,5 V tužkovou baterii, silný neodymový magnet a měděný drátek. Drátek vytvarovali do požadovaného tvaru (závitu), na neodymový magnet položili tužkovou baterii (čímž se z ní stal také magnet) a na její kladný pól nasadili závit vytvarovaný z drátku tak, aby jeho konec zasahoval až k zápornému pólu baterie. Závitem začal protékat elektrický proud a vzniklo kolem něj magnetické pole, které vzájemně působilo na magnetické pole baterie. Protože souhlasné póly baterie a závitu se odpuzují, závit se vlivem silového působení magnetického pole začal otáčet.
Mgr. Gabriela Budínská